Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009
The Curse of Xanadu
Ένα εκτενέστατο άρθρο σχετικά με τη θεότρελη προσπάθεια μιας ομάδας χάκερ, φιλοσόφων και λοιπών ξετρελαμένων με τη διαχείριση της πληροφορίας να δημιουργήσουν το Xanadu, ένα σύστημα έκδοσης υπερκειμένων που ξεκίνησε με τα πρώτα βήματα του ελεύθερου λογισμικού και συνεχίστηκε για τριάντα χρόνια, αλλά φευ χωρίς χειροπιαστό αποτέλεσμα.
Την αρχική ιδέα είχε ο Ted Nelson τη δεκαετία του 1960 με τη μανία του να βάλει κάποια τάξη στη χαωτική ρευστότητα που τον περιέβαλλε (και λόγω του ψυχολογικού του προβλήματος που τον εμπόδιζε να συγκεντρωθεί για πολύ ώρα σε κάποιο θέμα). Έτσι φαντάστηκε μια παγκόσμια βιβλιοθήκη ηλεκτρονικών εγγράφων που θα συνδεόταν μεταξύ τους με υπερδεσμούς ακόμη και με ό,τι είχε διαγραφεί!
Αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολο ήταν προγραμματιστικά το εγχείρημα την εποχή που ένας τελευταίας τεχνολογίας υπολογιστής είχε κληρό δίσκο μολις 10 μέγα και σερνόταν με μνήμη 256 κάπα!
Και όμως, βρέθηκαν αρκετοί τολμηροί προγραμματιστές που το προσπάθησαν και έφτασαν κοντά στη λύση γράφονταν απίστευτα κομψό κώδικα!
Ήταν οι Mak Miller, Roger Gregory, Stuart Greene, Eric Hill, Roland King, Michael McCarthy
Ένα συγκινητικό κείμενο που θα γοητεύσει κάθε λάτρη της ιστορίας των υπολογιστών.
Gary Wolf (1995). The Curse of Xanadu. Wired Issue 3.06 June 1995
Δωρεάν στο διαδίκτυο
http://www.wired.com/wired/archive/3.06/xanadu.html
Ετικέτες
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ,
GARY WOLF,
INFORMATION MANAGEMENT,
WIRED
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου